NL
Bel ons
Menu Sluit

Suggestie of klacht melden.

Wij doen er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen. Bent u toch niet tevreden over een van onze medewerkers of over onze praktijk? Laat het ons weten. Wij vinden het belangrijk om uw klacht met u te bespreken en ervan te leren.

U kunt uw klacht schriftelijk indienen via ons klachtenformulier. Zodra wij het ingevulde formulier hebben ontvangen, gaan wij direct met uw klacht aan de slag.

Daarnaast kunt u het probleem ook persoonlijk bespreken met uw arts. Zo’n gesprek kan vaak verhelderend zijn voor beide partijen en geeft de arts en de praktijk de kans om van uw feedback te leren. Geef bij het maken van de afspraak aan dat u een klacht wilt bespreken en dat u hier wat extra tijd voor nodig heeft.

Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Lukt het gesprek niet om tot een oplossing te komen, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van DOKh. DOKh is een landelijke erkende klachten- en geschilleninstantie. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en begeleidt u gedurende het hele traject. Alles wat u vertelt, wordt vertrouwelijk behandeld.

De klachtenfunctionaris luistert naar uw verhaal, bespreekt uw klacht met u en helpt u bepalen wat de beste vervolgstappen zijn. Hij of zij kan u ondersteunen bij het schrijven van een brief aan uw zorgverlener of bemiddelen bij een gesprek tussen u en uw zorgverlener. Samen met u en de interne klachtencommissie van de praktijk zoekt de functionaris naar een passende oplossing.

Geschillen
Als uw klacht, ondanks de ondersteuning van de klachtenfunctionaris, nog niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u een geschil indienen. Dit betekent dat uw klacht wordt behandeld door de geschilleninstantie van DOKh. Deze instantie bestaat uit een rechter, een collega van uw zorgverlener en een vertegenwoordiger van een patiëntenorganisatie.

Als uw klacht ontvankelijk wordt verklaard, volgt er een zitting waarbij u en uw zorgverlener uw verhaal kunnen doen. Daarna doet de geschilleninstantie een bindende uitspraak. Soms kan daarbij ook een schadevergoeding worden toegekend. Let op: u kunt alleen een geschil indienen als u eerst geprobeerd heeft om het probleem op te lossen via de klachtenfunctionaris.

De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend. Dat betekent dat u daarna geen beroep meer kunt doen bij de gewone rechter op hetzelfde geschil.

Klachtenformulier

Wij luisteren graag naar uw ervaring en zoeken samen met u naar een oplossing. Na ontvangst van uw bericht nemen wij contact met u op om uw klacht te bespreken

DD dash MM dash JJJJ

Contact
Inloggen patiëntenportaal
Choose language
Dutch Dutch
English English